تبلیغات
ورزش و سلامت - آشنایی بیشتر با ورزش های هوازی

فال حافظ

کلیپ موبایل

قالب وبلاگ

تعبیر خواب

ورزش و سلامت
ورزش کنید سالم بمانید

آیا می دانید که فرمول کلیدی برای داشتن یک بدن سالم، فعالیت بدنی منظم و اتخاذ رژیم غذایی متعادل است

یکی از راه های مطمئن برای تامین سلامت بدن ورزش های آیروبیک یعنی هوازی است

مترجم: علیرضا- آیا می دانید که فرمول کلیدی برای داشتن یک بدن سالم، فعالیت بدنی منظم و اتخاذ رژیم غذایی متعادل است

یکی از راه های مطمئن برای تامین سلامت بدن ورزش های آیروبیک یعنی هوازی است. به گزارش «CNN» ورزش های هوازی شامل پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری، کار با تردمیل و … است. مدت زمان این نوع ورزش می تواند از ۲۰ دقیقه تا یک ساعت باشد. اگر چه این ورزش محدودیت سنی ندارد، اما مدت و شدت آن به قدرت بدنی و سن بستگی دارد. علاوه بر تامین سلامت جسمی، این ورزش فواید دیگری نیز دارد که به آن ها اشاره می کنیم

* آیروبیک خطر بیماری های حاد مانند چاقی مفرط، بیماری قلبی، فشار خون بالا، دیابت نوع ۲، سکته مغزی و برخی انواع سرطان را کاهش می دهد

* ورزش آیروبیک با تقویت قلب، باعث پمپاژ موثرتر خون به قسمت های مختلف بدن می شود

* انجام ورزش های آیروبیک نقش مهمی در سوزاندن کالری اضافه دارد و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود

* آیروبیک می تواند برای افرادی که قصد ترک استعمال دخانیات را دارند، راه حل خوبی باشد زیرا میل فرد به این عادت ها را کاهش می دهد

* آیروبیک از علایم پیری و بیماری ها می کاهد با افسردگی مقابله و اعتماد به نفس را تقویت می کند

* این ورزش علاوه بر استخوان ها، رباط ها را نیز تقویت می کند

* انجام دادن آیروبیک باعث ترشح مسکن طبیعی به نام آندروفین می شود که احساس خوبی در فرد ایجاد می کند

* اگر چه این ورزش در کوتاه مدت احساس خستگی ایجاد خواهد کرد اما بنیه بدن را افزایش می دهد که یکی از تاثیرات دراز مدت این ورزش محسوب می شود

* از آن جایی که آیروبیک سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند فرد کمتر به عفونت های ویروسی جزئی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا مبتلا خواهد شد

* ورزش آیروبیک مانند پیاده روی خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد

* ورزش های هوازی، در افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول مضر نقش مهمی دارد

* ورزش هوازی اضطراب، افسردگی و میزان استرس را کاهش می دهد و باعث ایجاد آرامش می شود، علاوه بر آن از بداخلاقی افراد می کاهد

* با بالا رفتن سن، عضلات و استخوان های بدن ضعیف می شود و با انجام فعالیت ورزشی عضلات بدن تقویت می شود

* برای بهره بردن از فواید آیروبیک، روزی حداقل ۳۰ دقیقه آن را انجام دهید

* افرادی که به طور منظم ورزش می کنند نسبت به بقیه طول عمر بیشتری دارند

* آیروبیک استپ (Step aerobics) این ورزش از نظر استفاده از تخته با سایر ورزش های هوازی متفاوت است

* آیروبیک یک روش عالی برای سوزاندن کالری های اضافه است و به طور موثر در کنترل وزن بدن کمک می کند. سرعت حرکت انجام شده، ارتفاع تخته، وزن فرد و مدت زمان ورزش نقش مهمی در کاهش و کنترل وزن ایفا می کند

* مقدار کالری که بدن با انجام دادن این نوع آیروبیک می سوزاند مانند ورزش های دیگر از جمله دویدن آهسته، پیاده روی و دوچرخه سواری است

* دنبال کردن آیروبیک به طور منظم تاثیر مثبتی روی سلامت ذهنی و جسمی دارد و بدن را قوی، مقاوم و انعطاف پذیر می سازد

* میزان کلسترول بد خون را کاهش می دهد.

* در صورت بروز ناراحتی زانو، از تخته کم ارتفاع استفاده کنید.

* استپ برای افرادی که از ناراحتی زانو رنج می برند ورزش مناسبی است

نکات پیش گیری از آسیب به هنگام انجام آیروبیک

* سر به طرف بالا و شانه ها به طرف پایین قرار گیرند

* کف پا باید به طور کامل با زمین در تماس باشد

* خم شدن کمر، فشار روی ستون فقرات تحتانی ایجاد خواهد کرد

* عضلات کمر، باسن و شکم را محکم نگه دارید

* زانوها را بیش تر از ۹۰ درجه باز نکنید

برای جلوگیری از هرگونه آسیب، لازم است قبل از شروع بدن را گرم کنید.