تبلیغات
ورزش و سلامت - ورزش صورت

فال حافظ

کلیپ موبایل

قالب وبلاگ

تعبیر خواب

ورزش و سلامت
ورزش کنید سالم بمانید
ورزش چهره و اندام از نیازهای طبیعی پوست است و از پیری زودرس جلوگیری می كند. این ورزشها مانند هر ورزش دیگری باعث سلامت و زیبایی پوست می شود.
قبل از شروع تمرینات ورزشی صورت، لازم است افرادی كه پوست چرب دارند پوست صورت و گردن را با مرطوب كننده و افرادی كه پوست خشك دارند با كرم چرب بپوشانند. نرمشهای صورت در هر زمانی انجام شدنی است ولی بهتر است زمانی این تمرینها را انجام دهید كه خسته نباشید در كمال آرامش به پشت بخوابید و این تمرینات حركتی را انجام دهید.

1- به سقف نگاه كنید و چشمها را تا حد ممكن باز كنید و تا 5 بشمارید. این حركت را 10 مرتبه انجام دهید. هر حركت را تا حد امكان محكم و آهسته انجام دهید.
2- بینی را به حال عطسه (یا گرفتن بینی) درآئرید و بازدم را از سوراخهای آن خارج كنید. این كار را 5 مرتبه انجام دهید.
3- دهان را به سمت چپ و راست متمایل كنید و خمیازه بكشید. این كار را در هر سمتی 5 مرتبع انجام دهید.
4- دهان را باز نگه دارید، به طوریكه عضله لب بالا ثابت وو در محل خود بماند و عضله لب پایین را تا حد امكان پایین بیاورید. این كار را 5 مرتبه انجام دهید.
5- لبها را به حالت سوت زدن در آورید و بعد به حالت اول برگردانید.
6- دهان را طوری باز كنید كه انگار می خواهید فریاد بزنید و بار دیگر به حال اول برگردانید. این كار را 10 مرتبه انجام دهید.
7- دهان و گونه را با هوا پر كنید و تا 10 بشمارید، بعد هوا را خالی كنید. این كار را 10 مرتبه انجام دهید. این تمرین ساده از پیدایش خط لبها پیشگیری می كند و مرتب انجام دادن این تمرین خطوط به وجود آمده را تا حد زیادی از بین می برد.
8- هر دو ابرو را تا حد ممكن پایین بیاورید (اخم كنید). بعد ابروها را به طور كامل بالا بكشید و بعد از چند لحظه ابروها را به حالت اول برگردانید. این كار را 10 مرتبه انجام دهید.
9- با حركات لبها، چانه را به طور كامل پایین بیاورید و هر بار پس از چند لحظه چانه را به حالت اول برگردانید. این كار را 10 مرتبه انجام دهید.


ورزش صورت : درست یا غلط؟



هرگونه حرکت اضافی تکرارشونده موجب می‌شود تا عضله‌ای که آن حرکت را انجام می‌دهد، قوی شود و برجسته‌تر به نظر برسد.
برای خانم هایی که دلشان نمی‌خواهد در فرم صورت و ظرافت مخصوص آن خللی ایجاد شود، توصیه می‌کنم از هرگونه تمرین یا ورزشی که موجب می‌شود شما فرم حرکات صورت را تغییر دهید بپرهیزید.
اگر در هنگام آفتاب از عینک استفاده می‌کنید، لزومی ندارد که دایم اخم کرده و در پیشانی خود چروک ایجاد کنید . در کشیدن سیگار به دلیل فرم پک زدن به آن در اطراف لب خطوطی به مرور حاصل می‌شود و به خصوص اطراف خارجی چشم نیز در سیگاری‌ها به صورت یک‌طرفه یا هر دو چشم چروک‌هایی به دلیل همین عادت ناصحیح پدید می‌آید.
اگر کمی دقت کنید، می‌بینید می‌توان به راحتی از ایجاد چین و چروک اضافی در صورت پیشگیری کرد. بسیار می‌بینم که در برخی آرایشگاه‌ها و یا حتی بعضی افراد ناآگاه توصیه می‌کنند که روزی برای مثال چند بار فلان حرکت را در صورت انجام بده و به اصطلاح ورزش صورت کن. تاکید می‌کنم که اگر به طور مرتب و روزانه ورزش صورت انجام می‌دهید، در واقع گویا به عمد ظرافت چهره‌تان را نابود می‌کنید و دو عضله بالای ابروهایتان پس از مدتی مانند عضله مردانه بیرون زده خواهد شد و شما را به مطب متخصصان روانه می‌کند. بنابراین اجرای تجویزهای ناآگاهانه و دستکاری‌های بیهوده پوست، به خصوص در صورت را که از منظر زیبایی می‌تواند روحیه شما را تحت‌الشعاع قرار دهد ممنوع کنید.
چرا وقتی به خانمی می‌گوییم کبودی دور چشم شما زمینه ژنتیکی یا فامیلی دارد و درمان خاصی برای نابودی‌اش نداریم، دوباره به سراغ تبلیغات گوناگون می‌رود و از افرادی که ادعا دارند، با لیزر صددرصد مشکل کبودی دور چشم آنها را برطرف می‌کنند کمک می‌گیرد؟ همکاران دیگر نیز بارها بر این موضوع تاکید داشته‌اند که شما اغلب از متخصصان پوست و مو چنین ادعاهایی را نخواهید شنید و آنها با علم به موضوع و نوع مشکل شما توصیه درمانی را تجویز می‌کنند.

                             آمزشهای ورزش صورت

آموزش ورزش های صورت
دست ها را دو طرف صورت قرار دهید ، سپس دست ها را به سمت داخل فشار دهید و پوست را پائین بکشید. پس از ۷ ثانیه دستها را از صورت بردارید و بگذارید پوست صورت به حالت اول برگردد.این تمرین را ۳ بار انجام دهید. پس از گذشت یک  هفته زمان را به۱۵ ثانیه افزایش دهید.

فواید : این تمرین موجب تقویت عصب ها و عضلات صورت و مانع از ایجاد چین و چروک در صورت می شود.

دستها را ازطرفین به موازات شانه ها بالا بیاورید. دست ها را از آرنج خم کنید. دست ها را مشت کنید و با انگشت دست و اشاره پوست دو طرف چانه را بگیرید و به طرفین بکشید. پس از ۵ ثانیه رها کنید . دستها را کمی بالاتر ببرید و عمل فوق را تکرار کنید. این تمرین را سه بار کامل انجام دهید.پس از گذشت چند روز زمان را به ۷ ثانیه افزایش دهید.

فواید : این تمرین باعث کشش پوست و مانع از ایجاد چین و چروک در سطح صورت می شود.

دستها را دو طرف بینی بگذارید. سپس دستها را به سمت داخل فشار دهید و به سمت بیرون بکشید. همراه با این عمل پوست صورت به طرفین کشیده می شود. پس از ۷ ثانیه دستها را از روی صورت بردارید و بگذارید که پوست به حالت اول برگردد. این تمرین را ۳ بار انجام دهیدپس از گذشت یک هفته زمان را به ۱۵ ثانیه افزایش دهید.

فواید : این تمرین موجب تقویت عصب ها و عضلات صورت و مانع از ایجاد چین و چروک در صورت می شود

چشم ها را ببندید و جمع کنید. ابرو ها را پایین بیاورید. گونه ها را بالا ببرید. دو طرف دهان را بالا بکشید .پس از ۵ ثانیه انقباض رها کنید و به عضلات صورت استراحت دهید.این تمرین را ۳ بار هر بار به مدت ۵ ثانیه انجام دهید. پس از گذشت چند روز زمان را افزایش دهید و به ۱۰ ثانیه برسانید.

فواید : علاوه بر فواید تمرین قبلی باعث تقویت و کشش پوست سطح صورت و مانع از افتادگی و چین و چروک می شود.